Reportage
-
Reportage
Derfor etablerede jeg Gents
Det var lidt af et tilfælde, at jeg endte i denne branche. Mine to kusiner og jeg havde besluttet, at vi ville være iværksættere, men spørgsmålet var blot, hvilket område vi skulle fokusere på.
Læs mere » -
Reportage
Trendspotting: Fine Fragrance
Luksuriøse duftkompositioner tager springet fra parfumeflasken til deodoranten. Tendensen, drevet af diskrete og sofistikerede dufte til en tilgængelig pris, vokser hurtigt – med prestigesegmentet som drivkraft. Benjamin Barber viser vejen med sin limiterede trio, der forener ydeevne med en sanselig oplevelse.
Læs mere » -
Reportage
QOT - når duft bliver mere end en accessory
QOT (Question of Time) er blevet kendt som mærket med tilbehør af højeste kvalitet: tøjbørster, livsstilsprodukter og skohorn med håndværket i centrum. Men vidste du, at QOT også er kommet med en spændende kollektion af parfumer?
Læs mere » -
Reportage
Lophiel - Dufte med sjæl, historie og elegance
Lophiel er mere end et parfumehus - det er en følelsesmæssig rejse, omfavnet af arv, ambition og kunst. Med sin svenske oprindelse, sin unisex-filosofi og sine rødder i den franske parfumetradition leverer Lophiel en elegant og følelsesladet duftoplevelse - hvor hver duft bliver en portal til personlige oplevelser og minder.
Læs mere » -
Reportage
Floraikus »tre ceremonier« - En poetisk duftrejse inspireret af japanske ritualer
Floraïku Paris er et fransk nichemærke inden for parfumeverdenen, som indfanger essensen af japansk kultur gennem duft, poesi og kunst. Deres dufte er inddelt i tre forskellige ceremonier, som hver især repræsenterer et bestemt aspekt af duftens karakter og symbolik.
Læs mere » -
Reportage
Parfums Dusita
Parfums Dusita er et eksklusivt nichehus, der kombinerer klassisk fransk parfume med poesi, inspireret af skaberen Pissara Umavijanis minder om barndommens natur i Thailand og hendes fars poesi.
Læs mere » -
Reportage
Kamikura - Gents eksklusiv jubilæumsparfume
2024 markerer Gents' 20-års jubilæum, og det fejrer vi med vores helt egen eksklusive limited edition-parfume fra japanske Di Ser.
Læs mere » -
Reportage
Benjamin Barbers historie
Benjamin Barber er et velkendt mærke indenfor barbering, og har i over 10 år revolutioneret nordiske mæns måde at se barbering på. Benjamin Barber vil fremme den klassiska barberingen, og har taget inspiration af det brittiska imperiets storhedstid og produceret kvalitetsprodukter indenfor barbering, skæg og kropspleje.
Læs mere » -
Reportage
"The Nose" - duftverdenens særpræg og provokatør
De fleste parfumeinteresserede har måske på et tidspunkt stødt på begrebet "The Nose" - eller Alessandro Gualtieri, som han egentlig hedder. Som skaber af mærkerne Nasomatto og Orto Parisi har denne excentriske italiener, bosat i Amsterdam, skabt sig et navn, som parfumeurernes egen enfant terrible, der slår sig løs og går sin egen vej for at udfordre duftesanserne. Men hvem er han egentlig?
Læs mere » -
Reportage
En konstant i tiden
Vi står på tærsklen til en bemærkelsesværdig milepæl - vores 20-års jubilæum. En fejring, der ikke kun symboliserer to årtiers lidenskabeligt engagement og dedikation, men også en æra med innovation og inspiration, og sikke en rejse det har været...
Læs mere » -
Reportage
Gents tidslinje
Gents rejse gennem tiden, en tidslinje fra fortid til nutid, der tager dig gennem trusler om konkurs og retssager til stolte milepæle og prestigefyldte samarbejder.
Læs mere » -
Reportage
Venti4 Profumo- Parfumer skræddersyede efter din krop
Italienske Venti4 Profumo er parfumer, der er tilpasset huden fire forskellige steder på kroppen, så hver duftnote kan udvikle sit fulde potentiale.
Læs mere » -
Reportage
Matiere Premiere – Parfumemærket med råvarerne i centrum
Matiere Premiere er et fransk parfumehus, der baserer hver duft på en specifik note eller råvare, som det derefter udvikler og fremhæver og forvandler til parfumer af elegance og kvalitet. Et mærke, hvis kollektion er som en palet af duftfarver, hvor hver nuance får plads til at skinne i sin reneste form.
Læs mere » -
Reportage
Proraso
I et lille laboratorium uden for Firenze eksperimenterer en ung Piero Martelli med nye formler til det, der skal blive verdens første Pre-Shave og senere også en After Shave Cream.
Læs mere » -
Reportage
Sailor's
Søger du produkter af høj kvalitet, hvor rene, friske ingredienser og et stort udbud indgår i byggestenene, bør du teste svenske Sailor's – mærket med et af markedets måske bredeste og mest prisvenlige sortimenter til mandlig skønhed. Her får du et overblik.
Læs mere » -
Reportage
Everything You Want to Know About Acqua di Parma and Colonia Pura
Ligesom mange andre store virksomhedsnavne i dag havde den italienske duftproduktionsvirksomhed Acqua di Parma en beskeden start. Virksomheden startede som et lille parfumehus ...
Læs mere » -
Reportage
MAN-UP, makeup til mænd
i en verden, hvor grænserne for selvudtryk konstant bliver omdefineret, træder MAN-UP frem med sin vision om at udfordre konventionelle syn på mandlig skønhed. De har hentet inspiration fra kulturelle ikoner som David Bowie, hvis banebrydende stil og individualisme har efterladt et varigt aftryk.
Læs mere » -
Reportage
Travel Guide
Vi ved af vane, at pakningen kan blive et forstyrrende element, når man skal ud at rejse. Gents guider dig gennem rejsefeberen.
Læs mere » -
Reportage
Italienere gør det bedre
Italiens hverdagsprodukter og luksusartikler er blevet mere og mere værdsatte og bærer på en arv, som både værner om kvalitet og en historisk arv. Her følger nogle eksempler.
Læs mere » -
Reportage
Svensk kvalitet er ikke en myte
Som aktør på et stort internationalt marked er vi stolte over at kunne præsentere et bredt udbud med noget af det bedste i produktvej fra alle verdenshjørner. Men vidste du, at flere af varemærkerne i vores sortiment faktisk er svenske og med rødder i små lokale industrier?
Læs mere » -
Reportage
Molton Brown
Molton Brown begyndte sin rejse som frisørsalon i London i 1973, og i dag er det et af Storbritanniens førende premiummærker.
Læs mere » -
Reportage
Alienor Massenet – parfumøren med verden som arbejdsområde
For dem, der har fordybet sig i de seneste femten års parfumeudvalg, er der, hvor et navn, der hele tiden dukker op blandt de mest fremtrædende duftudviklere – Alienor Massenet, parfumøren, som måske viser verdens største bredde såvel stilistisk som geografisk. Selvom hun er en skjult person for mange uden for branchen, har hun haft stor succes med signaturdufte hos både designere og smallere nichemærker. Her er hendes historie.
Læs mere » -
Reportage
Gents rejse
Året var 2010, og alt var tæt på at tage tværstop. Et avanceret kreditkortsvindel havde ramt Helsingborgsvirksomheden Gents og tømt dens aktiver – grundlæggeren Jenny Rydhströms private konto indeholdt 6000 kroner, og katastrofen føltes uundgåelig. Men som et under, og som et resultat af hurtige, kraftige rationaliseringer, vendte alt pludseligt, og Gents – som indtil da havde været et hobbyselskab – blev fundet på en vejstrækning.
Læs mere » -
Reportage
Alexander Karim
Det bliver den filmaktuelle skuespiller Alexander Karim, der giver stemme til Den bevidste mands GUIDE til barbering og skæg, når den indlæses som lydbog.
Læs mere » -
Reportage
Vejen til bedre hår- og skægvækst
Power er et varemærke med kvalitetsprodukter, som har til formål at fremme skæg- og hårvækst. Sortimentet består af to linjer, en med produkter, der er specielt tilpasset til at fremme hårvæksten på hovedbunden og den anden til at stimulere en fyldigere skægvækst og bekæmpe bare pletter. Der findes flere startpakker til nybegynderen med alt, hvad der skal til for at komme i gang.
Læs mere » -
Reportage
Uber Gents
Nogle gange bliver man træt af sit gamle jeg og ønsker, at man var en anden, om ikke andet så for en stund, men at udvikle og forny sig behøver ikke nødvendigvis at handle om en drastisk makeover, men mere om inspiration og om at have et åbent sind. For du er god. Du har bare brug for lidt hjælp til at få det ekstra boost. Og det er her, vi hos Gents kommer ind i billedet.
Læs mere » -
Reportage
Movember
Det er igen tid til Movember, hvilket betyder, at mange dybt engagerede mænd over hele landet vil begynde at dyrke deres overskæg.
Læs mere » -
Reportage
Mustaschkampen
Mustaschkampen 2020 Op til kamp mod prostatakræft! Mustaschkampen er en kampagne, der finder sted hver..
Læs mere » -
Reportage
Byredo – en svensk outsider i parfumeverdenen
Det svenske parfume- og designermærke Byredo er i dag en international succeshistorie, men vejen dertil har været lang og fuld af risikotagninger, ligesom for grundlæggeren Ben Gorham selv, hvis stædige tro på sine egne visioner har taget ham fra rollen som håbløs outsider til en af branchens mest succesfulde kreatører og entreprenører. Og huset Byredo til parfumeverdenens måske mest hippe varemærke.
Læs mere » -
Reportage
True Gentlemen
I samtaler med vores mandlige kunder gennem årene har vi forstået én ting – mandlighed kommer indefra og beg..
Læs mere » -
Reportage
Widian
Vi er stolte af at kunne præsentere Widian – et af verdens mest eksklusive arabiske parfumehuse, hvis ambition er at kombinere Vestens moderne parfumesprog med traditionsrig orientalsk kultur og olfaktisk håndværk med rødderne i Abu Dhabi.
Læs mere » -
Reportage
Merkur & Solingen – det tyske ståls succeshistorie
Dem, der er bekendt med barberblade, barberknive, høvle og andre assesoarer som sakse og manicureartikler, har næppe kunnet undgå, at det er Tyskland, der i historisk tid har været synonym med kvalitet.
Læs mere »
Det "tyske stål" er blevet et begreb. Men hvorfor og hvordan? -
Reportage
Brudte restriktioner og nye opdagelser – en valentinsdag story
Lockdowns, mundbind og ikke-eksisterende restaurantbesøg – hvordan holder man kærligheden i gang i et år med en pandemi? Gents har mødt 2 par og en single, der fortæller om, hvordan de har holdt kærlighedslivet i gang under pandemien – fra brudte restriktioner til nye opdagelser.
Læs mere » -
Reportage
Gents møder Alessandro Gualtieri, The Nose
Inden Oud Weeks fik vi den unikke mulighed for at stille spørgsmål til Alessandro Gualtieri om netop Oud.
Læs mere » -
Reportage
TRNP- En drøm der gik i opfyldelse
Historien om en pige, med drømmen at genskabe hendes ynglingsparfume, blev til en fremgangshistorie om et parfumehus fra Australien. Teone Reinthal, grundlægger af Teone Reinthal Natural Perfume, eller TRNP, som det også kaldes, havde som barn ikke muglighed at fordybe sig i parfumens verden.
Læs mere » -
Reportage
Alûstre
Kosmetikvirksomheden Alûstre er en ny stjerne på skønhedsscenen med et unikt koncept, hvor diamanter er inspirationen til det æstetiske koncept, men også indgår som en fysisk ingrediens i flere af produkterne. Med innovativt håndværk, et etisk perspektiv og elegante parfumer af høj kvalitet, der er sammensat til hver enkelt unik personlighed, er Alûstre's filosofi at kombinere ydre skønhedspleje med luksus for sjælen og det indre velvære.
Læs mere » -
Reportage
BDK Parfums
Få parfumeelskere har kunnet undgå det spændende franske nichemærke BDK og deres hurtige opstigning til toppen af det internationale duftmarked. Men hvad er deres historie, og hvad kendetegner deres dufte? Her er en lille præsentation.
Læs mere » -
Reportage
Bortnikoff - en af slagsen
For dem, der sætter pris på parfumer, der falder uden for normen, og hvor ægte, rene ingredienser fra naturen er en topprioritet, er nichemærket Bortnikoff noget, der skal studeres nærmere. Skæve, naturlige kreationer, der taler deres eget ubesværede sprog og ikke ligner noget andet. Kom og vær med
Læs mere »