Porto- og fragtgebyr
Et fragtgebyr fra 19 kr. pålægges ved køb under 495 kr.. Overstiger din ordresum 495 kr., leveres varerne fragtfrit (gælder kun for levering i Sverige).
Leveringsmetode
klik her for at se vores forskellige leveringstider og leveringsmetoder.
Uafhentede pakker
Ved uafhentede pakker forbeholder Gents sig retten til at pålægge et gebyr på 150 kr. Du kan afhente pakken i 7 dage, når den er ankommet til det ønskede udleveringssted, så du har god tid til at hente dine varer. Du bedes venligst notere, at hvis du bestiller via faktura, vil faktureringsfristen stadig være gældende, også selvom du ikke afhenter pakken.
Leveringstid
Den normale leveringstid i Sverige er 2-5 arbejdsdage, hvis intet andet angives. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Alle ordrer sendes som A-post (Prioritet), så de leveres hurtigst muligt. Sker der en forsinkelse i leveringen, får du som kunde besked hurtigst muligt. Du har ret til at annullere købet, hvis du ikke kan acceptere forsinkelsen.
Ordrer, som placeres inden kl. 14.00 på hverdage, sendes samme dag.
Minimumsbestilling
Vi har ingen minimumssum for ordrer, så du kan bestille, hvad du ønsker, uanset ordresum. Du behøver ej heller at registrere dig eller blive medlem hos Gents for at gennemføre et køb.
Betalingsvilkår
Betalingen kan ske på følgende måde
-
Debet- eller kreditkort
Betaling kan ske med enten VISA, VISA Dankort, MasterCard (Eurocard), Maestro eller Diners Club via Klarna. Læs Klarnas betalingsvilkår her.
-
Faktura
Betal senere med 14 dages betalingsfrist. Der pålægges intet fakturagebyr. Fakturaen sendes fra Klarna til den angivne e-mailadresse ved placering af en ordre. Kontakt kundeservice, hvis du har mistet fakturaen og har brug for en ny kopi. Hvis betalingen udebliver, pålægges der et rykkergebyr på 60 kr og en morarente på 24%. Vi sender kun til din folkeregisteradresse.
-
Swish
Swish er en sikker, fleksibel og omkostningseffektiv betalingsløsning, og den er lige så sikker som betaling via netbank. Ønsker du at betale med Swish, skal du have downloadet de respektive Swish- og BankID-apps på din mobiltelefon.
Ingen registrering
Du behøver ikke at registrere dig for at kunne handle hos Gents. Du skal blot lægge de ønskede varer i indkøbskurven og gå videre til betalingsmodulet. Her indtaster du dine adresseoplysninger og vælger den ønskede betalingsmetode. Vi videregiver aldrig e-mailadresser til andre virksomheder eller organisationer.
Hvis du er under 18 år, skal du have din værges tilladelse for at kunne gennemføre købet.
Medlemskab og persondata i henhold til databeskyttelsesforordningen GDPR
Når du som kunde udfylder dine persondata, accepterer du, at disse oplysninger registreres og behandles af Gents. Oplysningerne er nødvendige for, at Gents skal kunne levere den bedste service vedrørende kontakt og levering af varer.
Læs mere om vores privatlivspolitik her
Misbrug af medlemskab kan resultere i en suspension. Gents forbeholder sig retten til at udelukke kunder på denne baggrund.
Fortrydelses- og returret
Du har fuld returret inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Produktet skal være ubrugt og i ubrudt emballage. Tilbagebetalingen finder kun sted, når varerne returneres i oprindelig stand. Vi tilbagebetaler herefter pengene inden for 30 dage.
Fortrydelsesretten/returretten gælder imidlertid aldrig for varer, der grundet deres art ikke er egnet til en ombytning. Det omfatter eksempelvis intime produkter såsom næsehårstrimmere, parfumer, shampooer eller deodoranter, hvis forseglingen er brudt.
Bemærk: Ønskes der en tilbagebetaling af købssummen, skal vores kundeservice altid kontaktes på forhånd. Returforsendelsen godkendes, når produktet er blevet inspiceret af vores personale. Ved betaling med faktura er det vigtigt, at du afhenter pakken fra udleveringsstedet. Hvis fakturaen pålægges et rykkergebyr eller går til inkasso, hæfter du som kunde for omkostningerne vedr. makulering.
Varen skal returneres i den oprindelige emballage eller en lignende emballage. Kontakt os for at få en returfragtlabel. Du betaler selv fragtomkostninger ved returnering. Returprisen er i øjeblikket 39 dkk.
Hvis vi har sendt en forkerte vare, er vi ansvarlige for omkostningerne ved en returnering til vores lager.
Reklamation
Ved reklamationer skal du altid kontakte vores kundeservice, hvorefter vi fremsender en forudbetalt returseddel. Gents følger forbrugerloven i forbindelse med reklamationer. Et produkt kan kun reklameres ved produktionsfejl. Kontakt os, umiddelbart efter du har opdaget fejlen, så vi kan sende dig en ny og fejlfri vare. Hvis fejlen ikke kan udbedres, refunderes købssummen.
Ved en eventuel tvist vil vi følge Allmänna reklamationsnämndens (ARN) anbefalinger.
Returadresse
Gents AB
Kastellgatan 4
254 66 Helsingborg
Sverige
Organisationsnummer: 556710-2230
E-mail til kundeservice: support@gents.com
Misbrug og udelukkelse
I tilfælde af misbrug af Gents' websted, tjenester, tilknyttede websteder med anbefalinger, prissammenligningssider eller ratingsider har Gents ret til at suspendere og blokere kunder fra fremtidige køb. Misbrug inkluderer handlinger, der strider mod Gents' kerneværdier, modvirker formålet med markedsføringen eller "fri fragt"-kampagner og anden anvendelse af webstedet, der kan opfattes som uetisk eller udføres med det formål at opnå andre fordele end det tilsigtede. Misbrug kan for eksempel henvise til såkaldte falske køb, en urimelig høj grad af returnerede varer eller andet.
Misbrug inkluderer også køb og/eller ratinger/anbefalinger/anmeldelser, der er foretaget med det eneste og åbenlyse formål at miskreditere Gents, virksomhedens leverandører eller de varer/tjenester, som sælges af Gents.